Άκου λοιπόν προσεκτικά …
Τα παλιά χρόνια η λέξη ήταν δύναμη.
Ο «λύκος» δεν λεγόταν «λύκος» αλλά «γκρίζο πόδι»
ο «Σατανάς» δε λεγόταν «Σατανάς» αλλά ο «Ακατανόμαστος»
Παραφράζανε
και έτσι απέφευγαν τον κίνδυνο
Η μαγεία των λέξεων βοηθούσε τους ανθρώπους
να εξουσιάζουν το περιβάλλον.
Ακόμη και αυτές τις μέρες η λέξη είναι δύναμη.
Ακόμη και σήμερα η μαγεία των λέξεων βοηθάει τους ανθρώπους
να εξουσιάζουν το περιβάλλον.
Και ελάχιστοι απ’ τους εξουσιασμένους τολμούν να αποκαλούν
το λύκο λύκο
και το Σατανά Σατανά.
Άκου προσεκτικά, αλλά μην ακούς τις λέξεις!
Οι λέξεις προδίδονται και προδίδουν.
Δεν περιγράφουν την πραγματικότητα.
Παραφράζουν.
Είναι «οι ανάπηροι ως προς την όραση» λιγότερο τυφλοί;
Έχει «το νοσοκομείο για νοητικές παθήσεις» διαφορετική χρήση από το τρελοκομείο;
Δεν είναι «ο έγκλειστος» ένας φυλακισμένος;
Άκου προσεκτικά, αλλά μην ακούς τις λέξεις!
Οι εργοδότες αυτοονομάζονται «δωρητές εργασίας»
αλλά ωστόσο είσαι εσύ που τους δίνεις τη δουλειά σου.
Κάποιοι υπερασπίζονται την «ελευθερία»
αλλά στο όνομά της δε διστάζουν
να περιορίσουν την ελευθερία των άλλων.
Κάποιοι μιλούν για «κληρονομιά της δικαιοσύνης»
αλλά αυτό που εννοούν είναι κληρονομιά της αδικίας.
Άκου προσεκτικά, αλλά μην ακούς τις λέξεις!
Το να σκοτώσεις έναν άνθρωπο είναι δύσκολο.
Το να σκοτώσεις έναν εχθρό γίνεται ήδη λιγότερο δύσκολο.
Το να σκοτώσεις έναν «κιτρινιάρη» αρχίζει να γίνεται ιδιαίτερα εύκολο.
Αλλά βιολογικά είναι πάντα το ίδιο πλάσμα που πεθαίνει.
Άκου προσεκτικά. αλλά μην ακούς τις λέξεις!
Προτού οι υποταγμένοι μπορέσουν να εξουσιάζουν τη ζωή τους
πρέπει να εξουσιάζουν τις λέξεις
με τις οποίες εξουσιάζεται η ζωή τους.
Μόνον όταν ονομάζουμε το λύκο λύκο
και το Σατανά Σατανά
θα μπορέσουμε ν’ αναλάβουμε τον αγώνα.
Άκου προσεκτικά λοιπόν αλλά μην ακούς τους εγκάθετους κάθε πολιτικού ή κοινωνικού αγώνα οι οποίοι παρουσιάζονται ως πρωτοπόροι και συνεχιστές του και ενίοτε ως ιδρυτές του, ενώ στη πραγματικότητα επιβουλεύονται και τον αγώνα αλλά και αυτούς/ές που παλεύουν για να προσφέρουν ουσιαστικά και αποτελεσματικά σε αυτόν με ένα μοναδικό σκοπό. Ο Αγώνας να έχει τη δυναμική της λέξης και να μην την προδίδει ή να την παραφράζει.
ΜΕΝΔΡΙΝΟΣ Ιωάννης
ΑΚΟΥΝ ΑΡΑΓΕ ΟΙ ΛΑΟΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή η ποίηση, αλλά η συνεργασία με ακροδεξιό δημοτικό σύμβουλο σε ακυρώνει ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα θυμάσαι μόνο ότι διάλεξες να μου πεις τα πιστεύω σου και να κάνεις blog που ασχολείται μόνο με μένα (μεγάλη η χάρη μου), την ημέρα που οι "πρώτοι" καταρρίπτουν στερεότυπα και ταμπέλες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΕΝΔΡΙΝΟΣ Ιωάννης